Week 5 Van Ozzie naar Bali

1 december 2018 - Canggu, Indonesië

Zondag is Jo terug op de camping. Het is superleuk om elkaar weer te zien. We zitten om half 11 in de ochtend binnen. In Nederland zouden we dan op de koffie gaan. In Australië gaat het eerste biertje open, rare mensen haha.. We kletsen veel bij en het voelt als van ouds. Die middag gaan we er nog wel even uit om te lunchen. Mich heeft onze auto weer opnieuw online gezet, de reacties stromen binnen! Nog even de laatste dingen in orde maken voor we richting Perth gaan rijden. 'S avonds schuiven we weer aan bij Jo en Glenn om bij te kletsen.

Maandag, tijd om richting Perth te rijden. Voor we gaan wisselen we nog even onze tweede accu met een accu van Glenn. Onze tweede accu heeft wat kuren en bij de verkoop willen we goed voor de dag komen. Nadat alles in orde is, nemen we afscheid van Jo en Glenn. We hopen natuurlijk dat we ze nog wel gaan zien in de toekomst. Wellicht in Nederland, wie weet. We rijden de camping af en gaan op pad. Het is inmiddels eind van de ochtend. We halen nog een lunch voor onderweg en rijden dan door. Via het binnenland gaan we richting Perth. We willen nog een tussenstop maken bij een wildlife sactuary, waar veel kangoeroes worden opgevangen. Via een aantal gravel wegen komen we er al snel. Mich rijdt er eerst langs, dus moeten we keren. Wanneer de auto in z'n achteruit gezet wordt en Mich wat meer gas geeft dan nornaal, gaat het mis. Het gas blijft hangen en op flink vermogen schiet de auto naar achter. We staan op een vrij smalle weg dus er moet heel snel gehandeld worden. Remmen heeft niet veel zin, de auto trekt door. Mich gooit de hendel in de drive stand en we schieten naar voren. We staan overdwars op de weg en de auto is niet onder controle te krijgen, snel het contact uit, shit wat is hier aan de hand? Iedere keer als we de motor starten, geeft de auto direct vol gas. Mich zorgt in ieder geval dat de auto recht op de weg komt, direct de motor weer uit. Met nog 1 streepje bereik bellen we Glenn op, inmiddels aardig in de stress. Glenn geeft aan dat hij eraan komt, maar dat kan nog wel 1.5 uur duren. Na een minuut of 20 stoppen er twee jongens in een auto bij ons. Samen gaan we op zoek naar het probleem. Mich is er inmiddels achter dat de gaskabel ergens klem moet zitten. Uiteindelijk blijkt de gaskabel onder het voetpedaal vast te zitten. Nadat deze los is gehaald, kunnen we verder.... Wel blijkt dat de auto wat olie heeft gelekt op een plek waar hij dat altijd al een klein beetje deed, echter lijkt het meer. We rijden richting Perth en na een lange moeizame rit komen we daar aan. We wassen de auto nog even snel en gaan dan naar een camping. De laatste nacht weer volop in de wind en onder een vliegroute waar vliegtuigen opstijgen, best herrie dus..

Dinsdag worden we vroeg wakker na een korte nacht. We pakken alles snel in en rijden direct naar een garage. Vandaag staan er 4 afspraken voor de auto gepland en we willen hem graag verkopen. Na een kleine 1.5 uur blijkt er een scheurtje in de koppeling van de oliekoeler. Provisorisch lossen we het probleem uiteindelijk bij Bert en Vera voor de deur enig sinds op. Dan gaan we redelijk gehaast naar de eerste afspraak. We komen 45min te laat. De kijkers wilden eigenlijk net door naar een andere auto. We laten ze snel de auto zien en alles wat daar bij hoort. Ze zijn er helemaal weg van. Ze hebben zelf nog nooit in een automaat gereden. We geven ze dus even les. Na de proefrit doen ze een goed bod. We komen al snel uit de prijs en ronden dan het papierwerk af. Hoppa, auto verkocht!! We wandelen richting het centrum van Perth en halen daar een lunch. We hebben de auto met winst verkocht, ideaal! We genieten nog van een lekker ijsje en gaan dan terug naar Bert en Vera. We mogen wederom een paar nachtjes bij hen logeren. Nu hebben we nog 2.5 week vakantie em geen auto meer... De plannen waren al aangepast. Die avond boeken we onze vliegtickets naar Bali! We gaan 14 dagen lekker relaxed uitrusten op het ons bekende eiland.

Woensdag gaan we naar Kings Park. Maar eerst boeken we ons verblijft in Bali. We kiezen uiteindelijk voor een villa met privé zwembad in het plaatsje Canggu. Waar we 13 nachtjes zullen slapen, heerlijk! Kings Park is een supergroot park in Perth waar je lekker kunt wandelen, lunchen en kunt genieten van het prachtige uitzicht over Perth. Dit alles doen we dan ook. Nadat we helemaal moe van de wandeling terug komen, nemen we Bert en Vera mee uit eten. Zij hebben ons zo fijn geholpen en we willen graag iets terug doen. We eten bij een Aziatisch tentje met bijzondere gerechten. Met volle buikjes keren we terug naar huis.

Donderdag maken we ons klaar. We gaan aan het einde van de dag naar Bali vliegen. We pakken de spullen in. We nemen 1 rugtas mee naast onze handbaggage. De rest van de spullen laten we bij Bert en Vera. We komen aan het einde van de reis nog 2 dagen terug in Perth. We kunnen dus met vrij weinig baggage op pad, erg fijn! Nadat we alles hebben gepakt, brengt Vera ons naar het vliegveld. Na een vlucht van bijna 4 uurtjes komen we aan op Bali. Inmiddels is het laat op de avond, dus donker. Onze taxichauffeur staat al te wachten en brengt ons naar de villa. Als we na 45min rijden aankomen, worden we naar onze prachtige villa gebracht. We gaan gauw naar bed, want we zijn aardig moe. Morgen is het tijd om de boel hier te verkennen.

Vrijdag worden we na een fijne nachtrust wakker. We doen de gordijntjes open, het weer is wel oké. Het is regenseizoen op Bali, het weer is dus niet te voorspellen. Het kan regenen of de zon schijnt. Bewolkt is het wel. Met een temperatuur van rond de 30 graden en een hoge luchtvochtigheid is het even wennen :). We genieten van een heerlijk ontbijt op de hoek van de straat. Canggu staat beked om de vele eettentjes met erg goed eten. Het is allemaal super kleurrijk, zeker het ontbijt. We eten heerlijke smoothiebowls met superveel fruit erin. De prijzen zijn hier wat hoger dan dat we een paar jaar geleden betaalden, maar het is nog erg goed te doen. We plonsen hierna lekker bij onze villa in ons eigen zwembad, wat is dit genieten zeg!! We huren een scooter voor de rest van ons verblijf en lunchen heerlijke burgers. We doen nog wat boodschappen en gaan 's avonds lekker uit eten.

Zaterdag eten we weer een lekker ontbijt op de hoek, een tentje waar we vast vaak gaan komen deze vakantie.. Hierna springen we op de scooter en gaan we op pad. We gaan richting Ubud, wat ruim een uur met de scooter is. Uit ervaring weten we dat we met de scooter op de mooiste plekjes komen. Al snel blijkt dat nu ook weer. Na een kwartiertje rijden veranderen de winkeltjes, hotels en eettentjes in uitgestrekte rijstvelden en her en der wat huisjes. Via diverse dorpjes met mooie tempels rijden we door. We bevinden ons tussen de locals, toeristen komen we onderweg niet tegen. Na een fijne rit komen we aan in Ubud. Het is er lekker druk en er zijn veel toeristen. Voor de lunch besluiten we eerst een massage te nemen. Voor omgerekend 7.5 euro krijgen we beiden een half uur een heerlijke Balinese massage, wat lekker! Na de massage lunchen we bij een leuk tentje, met uitzicht op de apen die elkaar uitdagen in de bomen. Na de lunch rijden we weer terug. Het is inmiddels aardig druk op de weg en wie Bali kent, weet dat we al toeterend door het gevaarlijke verkeer van Bali naar de villa scheuren. De geuren en kleuren van Bali snuiven we aan alle kanten op. Bij de villa is het tijd om te relaxen. Relaxen gaan we de komende 1.5 week zeker doen. We besluiten daarom dat dit het laatste blog van deze reis wordt. De laatse twee weekjes zullen niet heel spannend worden, maar vooral lekker ontspannen. We hopen dat jullie het leuk vonden om onze avonturen mee te lezen. We hebben met plezier het blog geschreven! Voorlopig zit een reis als dit er natuurlijk niet meer in... Wie weet in de toekomst, met of zonder blog :)

Bedankt voor het meelezen en jullie reacties op ons blog. Tot gauw in Nederland (maar nog even niet). Dikke kus van ons.

1. Natascha:
    9 december 2018
    Super leuk om te lezen. Geniet er nog lekker van....
    Wij hebben er al zin in gekregen na al die mooie verhalen.

Veel plezier nog en tot snel!!