Week 4 alweer! Time flies..

24 november 2018 - Bow Bridge, Australië

Daar zijn we weer!

We beginnen onze zondagochtend met regen. Omdat we wisten dat de regen eraan kwam, hebben we 's morgens vroeg de tent vast ingepakt, dat bleek een slimme zet. Tijdens het ontbijt kwam er een flinke lading water naar beneden. Het blijkt een voorproefje voor de rest van de week. Weinig spectaculairs... Toch houden we jullie graag op de hoogte van onze reis :)!

Na het ontbijt gaan we op pad, richting het zuiden. Het is een gebied vol met grote bossen en enorme bomen, maar dan ook echt enorm. We stoppen eerst bij een aantal heuvels, daar spotten we honderden kangoeroes, eindelijk zoveel!! We stappen even uit om te genieten van het uitzicht, maar worden al snel aardig nat van de regen, gauw verder dus. We rijden door prachtige landschappen, het gebied van Margeret River. Margeret River staat bekend als een gebied waar veel wijnen worden gemaakt. Overal komen we dan ook proeverijen tegen. Helaas zit dat er voor ons even niet in :-). Als we in het plaatsje Margeret zelf komen, is het tijd om op te warmen. We zoeken een leuk café op en drinken daar, jawel; koffie en chocolade melk. Het is verder koud en het regent. We lunchen zelfgemaakte broodjes en weten dan niet zo goed waar we heen moeten. De weersvoorspelling brengt weinig goeds. Na enig twijfelen kiezen we om direct door te rijden naar Ayr Sailean. Dit is de camping waar we vorige reis Jo en Glenn hebben leren kennen, gewerkt hebben en onwijs hebben genoten. Helaas weten we al dat Jo er niet is. De moeder van Jo is overleden dus ze moet een aantal dingen regelen, we wensen haar veel sterkte. Op de camping worden we warm ontvangen door Glenn. We mogen morgen intrek nemen in ons bekende huisje. Die nacht slapen we in een klein huisje waar enkel wat bedden in staan. Het is koud, dus de kachel gaat aan....

Maandag wederom een slechte dag qua weer. We besluiten om wel even eruit te gaan. Alles is vrij ver rijden. De eerste supermarkt is 35km rijden. De eerste enigsinds grote stad 95km. We rijden naar het plaatsje Denmark, 35km verderop. We lunchen daar een lekker broodje en rijden dan terug naar de camping. We trekken in het prachtige huisje met schitterend uitzicht op een lager gelegen meer en heuvels. We hebben ons eigen bubbelbad, queens size bed en badkamer, genieten dus.

Dinsdag lijkt het weer wat beter, in ieder geval droog! We gaan er lekker een dagje op uit. De eerste stop is een winkeltje ergens in de bergen. We kennen de producten van dit winkeltje door de vorige reis. Hier maken voornamelijk ze allemaal zeepjes en douche en bad spullen. Alles is er van natuurlijke producten en verder niets. We kopen er wat spullen die we graag voor thuis willen hebben. Voornamelijk de baby bad spullen van geitenmelk willen we graag mee, dus die slaan we in. Na het bezoek aan het winkeltje doen we een kleine wandeling door een pad met allemaal kunst, midden in het bos, best apart! Hierna gaan we naar een wandeling waar de giant tingle tree staat. Dit is een boom die onderin een enorm gad heeft, je kunt er met gemak een auto in rijden, of 5 paarden op rij. Het is echt gigantisch groot, bizar. De Tingle trees zijn de grootste eucalyptus bomen ter wereld, dat is te zien ook! We maken de wandeling af en gaan dan door naar de capuchino pools. Dit is eigenlijk een rivier die uitstroomt in een meertje. Door de waterplanten die afbreken in de rivier onstaat er een schuimlaag bovenop de bruine rivier, net capuchino dus! Een drukke dag die we daarom lekker afsluiten met een warm bubbelbad, heerlijk!

Woensdag is het tijd om naar de dokter te gaan. We hebben een afspraak om een doorverwijzing naar het ziekenhuis te krijgen. Dit in verband met de 20 weken echo die we hier willen doen. In Australië moet je hiervoor dus eerst naar een dokter. We wisselen wel 10 woorden met de dokter om vervolgens de doorverwijzing te krijgen, kost natuurlijk wel wat, gelukkig zijn we verzekerd. Na de doorverwijzing maken we een afspraak in het ziekenhuis voor vrijdag, spannend dus! We rijden door naar dw plaats Albany en doen hier wat boodschappen. Ook gaan we naar een prachtig uitzicht punt boven "the gap" dit is een grote rotsformatie waar de golven op uiteen slaan. Op het uitzichtpunt kun je boven get gat staan, je tuurt dan een mooi stuk naar beneden, niet voor mensen met hoogtevrees! Nadien maken we nog een wandeling over de rotsen van de kust, we zien prachtige onbereikbare strandjes en hoge rotsformaties, de zon laat zich zelfs even zien :). De tijd vliegt alweer voorbij dus is het tijd om terug naar ons huisje te gaan. Op de terugweg halen we nog wat spullen om de auto te onderhouden, scheelt een bezoek aan de garage!

Donderdag slapen we eerst uit. We willen daarna onze lunch opeten bij de kliffen, een stukje verderop. De kliffen steken hoog boven het onderliggende strand uit, waar eigenlijk nooit iemand is. Het is een schitterende baai. Dit was toch wel ons favoriete plekje vorige reis. Helaas waren er wat werklui die geen roet, maar olie in het eten gooiden. De olie waarme het houtwerk werd ingesmeerd, stonk dusdanig, dat lunchen er niet in zat voor ons. We eten de lunch daarom maar elders. In een baai rijden we het strand op en genieten van de lunch in de auto. Niet verkeerd zo'n grote 4x4 waarmee je zo het strand op rijdt! We rijden nogmaals langs het winkeltje met zeepjes. Wederom kopen we wat leuke dingen en keren dan terug naar ons stekkie. Onderweg nog even op de rem voor mama kangoeroe met haar joey(zo heten de kleine kangoeroes hier). Het levert weer mooie plaatjes op. Terug bij ons huisje genieten we van een jawel, zonsondergang! De zon liet zich weer even kort zien...

Vrijdag is de dag van de 20 weken echo, spannend!! We halen eerst een lekker broodje en gaan dan richting het ziekenhuis. Het is natuurlijk best spannend om dit in een ander land te doen. Gisteravond konden we beide de baby nog goed voelen, dus dat moet goed zijn. We worden heel goed begeleid tijdens de echo en alles wordt ons uitgelegd. Al snel blijkt dat ons kleine meisje het super goed doet. Alles wat er hoort te zijn, is er. We bewonderen ons kleine meisje op het beeldscherm. Ze is wederom weer erg aanwezig en beweegt veel. Prachtig om te zien! Na de scan zijn we natuurlijk superblij dat de kleine meid het zo goed doet. We gaan het stadje even in, maar er is vrij weinig te beleven. Terug op de camping rust Bren wat uit. Mich gaat samen met Glenn een vriend van Glenn, aan de slag met de auto. Her en der worden wat kleine dingen gemaakt en wordt het oliefilter en de olie vervangen. Een echt campingklusje voor Australië. Tussendoor wordt er gerookt vlees van de barbecue gegeten. Als alles bijna klaar is, is het toch maar tijd om naar bed te gaan.

Zaterdag is een relax dagje. We helpen met wat schoonmaak werk op de camping en lunchen in een dorpje verderop. Ook spelen we nog even met de kleine meid van 4jaar die hier op de camping rond loopt. We bereiden ons dus vast voor ;). Het weer blijft wisselvallig. In eerste instantie zouden we verder naar het zuiden rijden, dat plan is geschrapt. Na het weekend willen we terug rijden richting Perth om daar de auto te verkopen. We willen misschien even wat anders gaan doen, wie weet volgende week meer :).

Een weekje zonder spannende avonturen, maar we genieten nog steeds. Hopenlijk hebben jullie toch met plezier mee gelezen, tot snel!

1. Moon:
    27 november 2018
    Ochal vertel je dat je op de camping waar je zit dat er een vogel voor bij komt en dat het gras er hard groeit. Elk verhaal vind ik geweldig.Fijn dat jullie nu precies weten waar hen te gaan en waar de bezienswaardigheden zijn ( in het ziekenhuis op de echo ;-) ) en wat gaat de tijd weer onwijs snel! Nou ben benieud wat er volgende week op het menu voorbij komt! ik gok een heerlijke week relax ergens onder de zon met een mooi strand??Kussss tot het volgend e blog!